2019. jún 27.

Tervek vannak, pénz még nincs

szerző: hispan
Tervek vannak, pénz még nincs

Összefoglaló a pestisracok.hu oldalán a jelenlegi helyzetről.

A pestisracok.hu számolt be még áprilisban arról, hogy a fogaskerekű felújításával és bővítésével kapcsolatos tervek már készen állnak, pénz azonban egyelőre nincsen. 

A tavaszi egy hónapos - pályakarbantartás miatt szükséges - leállás után ismét közlekednek a szerelvények, de egyelőre minden a régi formájában üzemel. Ez az egész nekem tiszta nosztalgia, hiszen ugyanezeken a síneken, ugyanezekkel a kocsikkal mentünk fel 25 éve is a hegyre a szüleimmel, sőt a nagyszüleimmel. Egyedül talán az ajtónyitó gombok nem voltak a szerelvényekben, amik azóta is kitartóan szelik a fogakat felfelé és lefelé.

fogas1-e1553603319690.jpg

kép forrása: Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Bár a 60-as villamos bővítését már 2012-ben hatalmas többséggel támogatták a helyiek egy szavazás keretében, sőt azóta kilátásba került a "Normafa kapuja" projekt is (amit azóta el is kezdtek, elsősorban például az egy kori Olimpia Hotel bontásával), úgy tűnik a jövőről alkotott elképzelésekbe források hiányában nehezen tudják integrálni a Normafáig közlekedő fogaskerekűt.

Váczi János, a XII. kerület alpolgármestere biztosította a pesticracok.hu kérdezőjét, hogy a helyi akarat a vezetés szintjén is megvan (hiszen a közösségi közlekedésbe integrált fogaskerekű számtalan pozitív környezetvédelmi hozadék mellett sokkal kellemesebbé tenné a Normafa elérését is). A teljes hosszában párhuzamosított, új szerelvényekkel ellátott pálya azonban igen sok pénzbe kerül(ne).

Szép lett volna, ha a Normafa kapuja Eötvös út. 48. szám alatt kialakított fogadóközpontjával, az új síházzal és a felszámolt buszfordulóval/parkolókkal, valamint magának az Eötvös útnak a módosított nyomvonalával és az egykori Olimpia hotel területének rendezésével (parkosításával) együtt egy új végállomás is elkészül a fogas számára, erre azonban 2019-ben már semmi esély. A legtöbb, amit az önkormányzat tehetett, hogy az aktuális rendezési tervekben az új végállomás számára biztosítottak helyet.

A probléma gyökere az, hogy a végső döntés és a források előteremtése a projekt nagysága miatt a főváros kezében van. A BKK is csak annyit tudott nyilatkozni az ügyben, hogy jelenleg az üzemeltetésre van keret, a fejlesztésre nincsen. A 2015-ben a XII. kerületi Önkormányzat és a BKK között létrejött együttműködés folyamatos.

Arról azonban senki sem tud, mer vagy akar nyilatkozni, hogy a tényleges munkálatok mikor kezdődhetnek, és mikor indulhatnak az első szerelvények a Széll Kálmán térről egyenesen a Normafára.

A pestisracok.hu cikkét teljes terjedelmében itt olvashatod el.

Szólj hozzá

bkv fogas állomás végállomás fogaskerekű normafa korszerűsítés bkk széll kálmán tér Váczi János